1985
New mobile spectrum
monitoring
system unveiled
DOC is testing a new mobile spectrum monitoring (MSM) system which will aid
the department in obtaining the information needed for frequency assignment
and spectrum planning. Efficient spectrum management requires data on the
level of use of the frequency bands used by land-mobile services to determine
if new systems can be added while maintaining an adequate level of service,
and to estimate spectrum reserve capacity (i.e. is additional spectrum needed
for this service?).
To obtain this data, frequencies (about 1,000 on a given day) at selected
monitoring sites across Canada are fed into the computer-controlled system and
scanned for five consecutive days. At the end of each day, the vehicle's
computer analyzes the information, which is then transferred to the spectrum
management system's main computer by magnetic tape.
The new, improved MSM system was developed under
contract by Miller Communications Systems Ltd. of Kanata, Ontario. It
replaces the first two monitoring vehicles that DOC acquired in the
mid-1970s. The General Motors airconditioned van housing the new MSM system
is smaller and more economical than previous vehicles, with state-of-theart
equipment that includes graphics display and printer units. The monitoring
system can be operated by one person, and can also be removed for operation
outside the vehicle. The modular design and the use of an industry standard
interface mean that other equipment can easily be incorporated and operated
by the system.
With its highly sophisticated equipment, the new, advanced mobile spectrum
monitoring system should have international marketing possibilities.
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1985
Nouveau système mobile
de surveillance
du spectre
Le Ministère fait présentement l'essai d'un nouveau système
mobile de surveillance du spectre (SMSS), qui permettra d'obtenir les
renseignements nécessaires à l'assignation des fréquences et à la
planification du spectre. Pour assurer une gestion efficace du spectre, il
faut connaître le degré d'utilisation des bandes du service mobile terrestre
afin de déterminer si de nouveaux systèmes peuvent être ajoutés, tout en
maintenant un service adéquat, et d'évaluer la capacité de réserve du spectre,
c'est-à-dire de décider s'il y a lieu ou non d'ajouter des radiofréquences.
Pour obtenir ces données, des sites de surveillance dans tout
le Canada vérifient les fréquences (environ 1 000 par jour) sur une période de
cinq jours consécutifs, à l'aide d'un système informatique placé à l'intérieur
d'un véhicule. À la fin de chaque journée, l'ordinateur analyse les données qui
sont ensuite transmises sur bande magnétique à l'ordinateur principal du système
de gestion du spectre.
Le nouveau SMSS, mis au point par
la Miller Communications Systems Ltd.
de Kanata (Ontario), remplace les deux premiers véhicules
achetés par le Ministère au cours des années 70. La fourgonnette à air
climatisé de marque General Motors, dans laquelle a été
monté le SMSS, est plus petite et plus économique que les véhicules précédents
en raison de l'équipement moderne plus compact qui inclut un écran à affichage
graphique et une imprimante. Le système de surveillance exige la présence
d'une seule personne et peut même être utilisé à l'extérieur du véhicule. La
conception modulaire du système et ses interfaces commerciales normalisées
permettent d'annexer facilement d'autres pièces d'équipement et logiciels.
À la fine pointe du progrès
technique, le nouveau SMSS offre certes
d'intéressantes perspectives de commercialisation
internationale.
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